Längesen!

Ja det var ett tag sen jag skrev något här! Har inte haft tid för har så mycket att tänka på.  Hm. vissa undrar väl hur jag inte haft tid sen 6 januari. .. de är liksom 1.a mars idag .. Ja tiden får faktiskt undan när man har mycket att tänka på! Jag träffade en kille som jag fastna för och blev riktigt varm i hela kroppen av honom. Och det blev att vi gick in i ett förhållande. Så underbart var det. Men de höllt inte mer än 3 veckor..Går inte in på varför.


Men man får inte hänga upp sig på allt. Bara att trycka fast ett smile på läpparna och gå vidare.
Jag har suttit och funderat till och från hur länge som helst nu och jag ska följa med och jobba i frankrike om det går vägen med jobbet. Blir det att jag åker så kommer bloggen handla mycket om mitt liv i frankrike. Men det ska bli spännande!  Jag vill inte lämna familjen för jag vet hur mycket jag sakna dom förra gången jag var i frankrike i 3 månader. Det var hemskt. Men vad ska man göra? Behöver ett bra jobb och samtidigt får man solbränna på köpet! Så underbart folk och världens skönaste klimat. Fast juli och augusti månad är en pest och pina. Då lider man verkligen av värmen.

Och jaa.. snöstorm har man fått vara med om kan ja lova!  Har inte kommit ifrån gården för att vägen har snöat igen flera gånger. Och våran hund kira älskar snö så hon kommer alltid in med snö över hela huvudet.  Jag byggde en snökoja till henne och hon sprang som fan i den. Men jag är sååå trött på att skotta snö. Har skottat vårat tak och tack & lov så ramla jag inte ner. Det snöar nu med och jag börjar bli lite irrirerat samt att det är så vitt och fint ute. Första riktiga och goa vintern på länge!

Jag slingade håret för nån vecka sen. Blonda slingor :) Blev rätt nice faktiskt! För jag färga det själv, ett under att jag fick färgen i håret överhuvudtaget. Men nu vill jag färga tillbaka till ljus guldbrun igen , jag e lite knäpp men ska färga det en sista gång nu hade jag tänkt .. Men lär bli fler gånger :/.

Vi har inte kommit nånstans med renoveringen på huset knappt. Har varit så kallt så vi har inte kunnat sätta upp nya väggar i mitt rum för det finns inget element där! Men nu är det inte lika kallt så ska börja riva det sista och sen börja sätta upp nya skivor på väggen :). Ska bli gött när det är klart.

Oh det är så många som har fyllt år också!  Det är 4 st i familjen som firat och hållt på.  Nästa helg ska jag på min systersons 1 års dag. han har redan fyllt år men har har legat sjuk så får fira honom till helgen.

Va hos min syster i helgen och träffade Tindra & Nova dom småå busungarna! Så härliga och skrattar hela tiden även om dom bråkar ibland. Får höra av Tindra 3 år varje gång att hon älskar mig, det är skönt att höra! Då är man omtyckt ;). Sen ska tindra och nova få ett nytt syskon 31 mars. En liten lillebror :) . Men dom visste inte exakt så kanske blir en syster.. Jag ska vara med på kejsarsnittet och se den lille varelsen komma ut :). Var med på novas kejsarsnitt när hon föddes. Så underbart att få se dom komma ut ur magen . Känslan går inte beskriva. Och de är inte ens mitt barn men ändå känner jag nåt speciellt när dom kommer ut.
Ska bli mys när nästa kommer :).

Ja nu vet ni lite och skriver mer senare idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0